بازیافت انرژی و تولید آب از زباله های تر و پساب فاضلاب در کیش

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارس ستاره کیش مستقر در مرکز نوآوری از بازیافت انرژی و تولید آب صنعتی از طریق چرخه استفاده بهینه از زباله های تر و پساب فاضلاب، خبر داد.

به گزارش رویکرد کیش، سیروس خانی مخترع دو طرح پمپ فشار هوا و شیر تنظیم فشار در قالب خانه سبز، گفت: در این فرایند متان حاصل از زباله ها قبل از تولید به انرژی تبدیل می شود و سپس با تصفیه پساب فاضلاب این آب به عنوان آب صنعتی در فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارس ستاره کیش، در طرح خانه سبز با تولید انرژی حاصل از متان، میزان ۵۰ درصد از برق خانگی کاهش می یابد و سوخت کمتری برای تولید برق مصرف می شود.

وی با ارزیابی مثبت از اجرایی شدن این طرح که زمینه ساز کاهش مصرف گازوئیل، گاز و برق مورد نظر می شود بر نقش مهم آن در اطفاء حریق اشاره داشت و خاطر نشان کرد: طرح خانه سبز در این فرایند کاربرد موثری در اطفاء حریق دارد به گونه ای که یک مخزن در بالای پشت بام جانمایی می شود تا در مواقع حریق این سیستم بدون اتصال به انرژی برقی به صورت خودکار نسبت به اطفاء حریق اقدام می کند.

سیروس خانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری همایشی به نام کاپ ۲۸ در دبی، اظهار داشت: این همایش با محوریت بررسی روش های حذف متان و شناسایی راه کارهای نوین برگزار شد که بهره مندی از طرح خانه سبز در جزیره کیش می تواند از جمله راه کارهای نوین برای این مهم باشد.

خانی، ظرفیت های ارزشمند ایجاد شده در راستای مسوولیت های اجتماعی در این طرح را گامی موثری در حفظ و نگهداری محیط زیست عنوان کرد و تاکید داشت: طرح خانه سبز بهترین راه کار برای حذف متان حاصل از زباله ها است.

وی در ادامه تصریح کرد: در طرح خانه سبز با مدیریت صحیح انرژی این امکان را فراهم کردیم تا انرژی به اندازه ای که نیاز هست مورد استفاده قرار گیرد.

 

حبیب حمزهء

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rooykardkish.ir/?p=11308

رویکرد کیش

رویکرد کیش

رسانه مردمی رویکرد کیش با نگاه عدالت محوری در راستای تقویت و ارتقاء سطح سواد رسانه ای و تعامل دو سویه با ساکنان کیش حرکت می کند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: