برگزاری کرسی آزاد اندیشی با هدف عبور از مرزهای هویتی در مدارس جزیره کیش

همایون مرادی از برگزاری کرسی آزاد اندیشی با هدف آگاهی بخشی و آموزش شیوه های مطالبه گری، ایجاد فضای پرسشگری، نقادی منصفانه، آگاهانه و عبور از مرزهای هویتی "فردی و ملی" برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه در مدارس جزیره کیش خبر داد.

به گزارش رویکرد کیش، همایون مرادی با بیان این که این اقدام فرهنگی – تربیتی به منظور آگاهی بخشی و آموزش روش‌های صحیح مطالبه‌گری در تمام‌ مدارس جزیره کیش تا اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، گفت: آشنایی با مولفه های فضای مجازی و رسانه، رابطه انسان و آزادی، حقوق شهروندی، فلسفه اعمال محدودیت  برپیام رسان ها و شبکه‌های اجتماعی غیر بومی،  تطابق حجاب و پوشش مناسب با حقوق شهروندی و آزادی انسان، پیشرفت و سعادت انسان، مهاجرت، عبور از مرزهای هویتی (فردی و ملی) از جمله محورهای کرسی‌های آزاد اندیشی و مناظره دانش آموزی  می باشد.

به گفته مرادی، دانش آموزان در کرسی‌های آزاد اندیشی، دغدغه‌های شخصی و اجتماعی  را بیان می‌کنند و جواب خود را به طور واضح دریافت خواهند کرد.

وی با تاکید بر این مهم که اجرای طرح آزاد اندیشی نقش مهمی در ایجاد فضای پرسشگری، نقادی، منصفانه، آگاهانه و مطالبه گری در بین دانش آموزان متناسب با گروه سنی آنان دارد، اظهار داشت:

دانش آموزان علاوه بر محفوظات علمی که برای رشد و توسعه علمی کشور ضروری است، باید از هوش اجتماعی نیز برخوردار باشند.

سرپرست معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش کیش، در ادامه سخنان خود تصریح کرد:  این گفت و گو های دانش آموزی با رویکرد افزایش آگاهی و اعتماد به نفس در بین دانش آموزان، ارتقا سطح قدرت تجزیه و تحلیل مسائل روز در بین آنان و همچنین بیان دیدگاه و تحمل نظر دیگران و احترام گذاشتن به دیگران در دستور کاری حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مهدیان مبلغ دینی با بیان این که کرسی‌های آزاد اندیشی، فرهنگ مشارکت اجتماعی و مطالبه گری صحیح را در بین دانش آموزان ترویج می‌دهد، افزود: این مهم موجب می‌شود تا نسل آینده کشور مطالبات خود را به روش‌های صحیح بیان کنند.

وی، خاطر نشان کرد: ارتباط مستقیم مسئولان با دانش آموزان، منجر به شناخت نیازها و اتخاذ راه کارهای مناسب برای برطرف شدن این نیازها می‌شود و اجرای این گونه طرح ها نقش مهمی در ایجاد فضای پرسشگری،آگاهانه و مطالبه گری در بین دانش آموزان متناسب با گروه سنی آنان دارد.

به گفته مهدیان، دانش آموزان در این جلسه با طرح دغدغه‌های شخصی و اجتماعی خود پاسخ های واضح از مسئولان حاضر در جلسه دریافت کردند.

گفتنی است این تریبون‌ها با موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و با حضور مسئولان، نیروهای جهادی از اساتید دانشگاه، فعالان سیاسی، کارشناسان و مربیان آموزش و پرورش و حوزه برگزار می‌شود تا دانش آموزان روش‌های صحیح مطالبه گری را فرا گیرند.

 

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rooykardkish.ir/?p=11297

رویکرد کیش

رویکرد کیش

رسانه مردمی رویکرد کیش با نگاه عدالت محوری در راستای تقویت و ارتقاء سطح سواد رسانه ای و تعامل دو سویه با ساکنان کیش حرکت می کند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: