راکبان موتورهای شارژی کیش که مستثنی از قوانین راهنمایی و رانندگی بودند ملزم به دریافت گواهینامه شدند

در راستای نظامند شدن استفاده از موتورهای شارژی در جزیره کیش، راکبان فاقد گواهینامه موتور سیکلت می توانند در یک روز کاری فرایندهای "معاینات پزشکی، آزمون آیین نامه، آزمون عملی و سایر موارد لازم" را انجام دهند.

به گزارش رویکرد کیش، خبرنگار این رسانه هجدهم مرداد امسال در یادداشتی تحت عنوان “اعتبار بخشی به موتورهای برقی که مستثنی از قوانین راهنمایی و رانندگی هستند” بر فراگیر شدن استفاده از این وسیله نقلیه و عدم الزام آور بودن قانون راهنمایی و رانندگی مبنی بر داشتن گواهینامه که چالش ها و معضلات ترافیکی را در این جزیره به دنبال داشت منتشر کرده بود.

این گزارش می افزاید در ماه های گذشته الزام آور نبودن گواهینامه موتور سیکلت برای راکبان این وسیله نقلیه؛ شرایط بهره مندی از موتورهای شارژی بدون محدودیت سنی و عدم رعایت نکات ایمنی؛ چالش بحث بر انگیز این روزهای کیش و دغدغه ای بزرگ برای خانواده های ساکن در جزیره کیش مبدل شده است به گونه ای که والدین تحت فشار فرزندان خود برای خرید موتور سیکلت های برقی و فارغ از آن که بدون هیچ آگاهی از موازین قانون راهنمایی رانندگی و عدم صلاحیت این وسیله در سطوح سنی مختلف در اختیار فرزندان قرار می گیرد.

متاسفانه فراگیری استفاده از موتورهای شارژی در سطوح سنی مختلف طی ماه های گذشته حادثه های فراوانی را نیز به دنبال داشته است.

خوشبختانه روز دوشنبه ۲۰ آذر در گفتگوی خبری رییس پلیس راهور کیش با خبرنگار ایرنا؛ خبر مسرت بخش در راستای نظامند شدن استفاده از موتورهای شارژی می تواند بر کاهش دغدغه ها و نگرانی های خانواده های ساکن در جزیره کیش موثر واقع شود.

بنابراین گزارش سرهنگ «مهدی توانگر» در این خصوص، گفت: در این طرح تمام اقدامات لازم از قبیل معاینات پزشکی، آزمون آیین نامه، آزمون عملی و سایر موارد لازم، در طول یک روز انجام می‌شود و داشتن ۱۸ سال تمام و دارا بودن سلامت روحی و جسمی از شرایط قانونی اخذ گواهینامه موتورسیکلت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه نام نویسی در سامانه سخا برای درج اطلاعات هویتی جهت دریافت گواهینامه ضروری است، ادامه داد: با مراجعه به سایت آموزشگاه ایرانیان به آدرس iraninmotorco.ir، نسبت به ثبت اطلاعات موتور، مشخصات فردی، واریز فیش‌های هزینه و اخذ نوبت پزشکی اقدام کنند.

وی با اشاره به این که متقاضیان بابت دریافت گواهینامه در این طرح هزینه‌هایی به مراتب کمتری را می پردازند، یادآور شد: مکان آموزش عملی و آزمون‌ها در آموزشگاه رانندگی کیش واقع در درخت سبز صنعت چهار، هر دوشنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است و پس از قبولی متقاضیان گواهینامه حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز به آدرس ثبت شده ارسال می‌شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rooykardkish.ir/?p=10550

رویکرد کیش

رویکرد کیش

رسانه مردمی رویکرد کیش با نگاه عدالت محوری در راستای تقویت و ارتقاء سطح سواد رسانه ای و تعامل دو سویه با ساکنان کیش حرکت می کند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: