تالاب های شیبلوی پلدشت و بورالان ماکو بین المللی می شوند

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست آذربایجان‌غربی از افزایش تالاب‌های بین‌المللی استان به هشت مورد خبر داد و گفت: تالاب شیبلوی پلدشت و بورالان ماکو بین‌المللی می‌شود.

به گزارش رویکرد کیش به نقل از خبر ماکو، سعید شهند در گفت و گو با خبرنگاران از افزایش تالاب‌های بین‌المللی استان به هشت مورد خبر داد و اظهار کرد: تالاب شیبلوی پلدشت و بورالان ماکو بین‌المللی می‌شود.

وی ادامه داد: حیات وحش و تالاب بین‌المللی کانی‌برازان مهاباد میزبان ۶۵ هزار قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی شد.

وی اظهار کرد: این پرندگان با شروع فصل سرما در مناطق شمالی، وارد این پهنه آبی شده و تعداد این پرندگان به دلیل احیای تالاب و شرایط زیستی مناسب نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری یافته است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه، پهنه آبی این تالاب در حدود ۴۵۰ هکتار است، اظهار کرد: در حال حاضر تالاب کانی‌برازان آبی بسیاری مناسبی برخوردار شده و با توجه به خشک شدن بسیاری از تالاب‌های منطقه، مامنی برای پرندگان آبزی و کنارآبزی است.

وی با اشاره به انواع گونه‌های پرندگان در این تالاب گفت: پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از جمله خوتکا، انواع مرغابی سرسبز و حنایی، تاجدار، فیلوکس، قوی فریادکش، کشیم بزرگ و گردن سرخ و کوچک، تنجه، آنقوت، خروس کولی، انواع آبچلیک، کاکایی ارمنی و سرسیاه و پرستوی دریایی در این تالاب بین‌المللی دیده شده است.

شهند بیان کرد: علاوه بر گونه‌های بومی تالاب کانی برازان، برخی از گونه‌ها زمستان خود را در این تالاب سپری می‌کنند و در فصل بهار دوباره به مناطق شمالی‌تر می‌روند.

آذربایجان غربی ۴۰ تالاب فصلی و ۶ تالاب بین المللی دارد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rooykardkish.ir/?p=10541

رویکرد کیش

رویکرد کیش

رسانه مردمی رویکرد کیش با نگاه عدالت محوری در راستای تقویت و ارتقاء سطح سواد رسانه ای و تعامل دو سویه با ساکنان کیش حرکت می کند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: