پایان ۲۰ سال چشم‌انتظاری: آغاز رسمی تردد خودروهای کیش و قشم در سراسر هرمزگان

طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم در سراسر استان هرمزگان به صورت رسمی آغاز شد؛ طرحی که پس از حدود ۲۰ سال چشم انتظاری برای تحقق یافتن، این مهم اکنون در جزیره کیش به مرحله اجرا رسید و از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات مردمی استان یاد می‌شود.

به گزارش رویکردکیش، آغاز این طرح را می‌توان فراتر از یک تصمیم ترافیکی یا خدماتی ارزیابی کرد؛ چرا که تسهیل ارتباط میان جزایر و سرزمین اصلی، افزایش تعاملات اقتصادی، رونق گردشگری و کاهش بخشی از محدودیت‌های پیش روی ساکنان مناطق آزاد، از مهم‌ترین پیامدهای آن خواهد بود.

تحقق یافتن یک مطالبه اجتماعی که عموم مردم این دو منطقه آزاد کیش و قشم از آن محروم بودند و به مرحله اجرایی رسیدن این طرح بزرگ آن هم در شرایط کنونی نوید بخش گام های موثر در راستای مسوولیت های اجتماعی می باشد و پاسخگویی به خواسته های به حق مردم خونگرم این دو جزایر قشم و کیش است.

هرچند که این مطالبه به حق مردمی بارها در رویدادهای متعدد از سوی دولت‌های مختلف بیان و پیگیری شده بود که خوشبختانه این موضوع با حضور مسئولان استان و نمایندگان مجلس به طور جد در دستور کار قرار گرفت تا شاهد اعلام رسمی اجرای آن باشیم و به طور حتم؛ مردم دیگر دغدغه گذشته را نخواهند داشت.

به گفته مسوولان؛ فقط خودروهای پلاک منطقه آزاد از مدل ۲۰۱۱ به بالا یعنی با ۱۵ سال عمر می‌توانند در سطح حوزه استحفاظی استان تردد کنند و پلاک‌های قدیم و گذر موقت امکان تردد آزاد ندارند.

گفتنی است در این مراسم استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تأمین استان و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rooykardkish.ir/?p=17177

رویکرد کیش

رویکرد کیش

رسانه مردمی رویکرد کیش با نگاهی عدالت محور در راستای تقویت و ارتقاء سطح سواد رسانه ای و تعامل دو سویه با ساکنان کیش حرکت می کند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: