به گزارش رویکردکیش، آغاز این طرح را میتوان فراتر از یک تصمیم ترافیکی یا خدماتی ارزیابی کرد؛ چرا که تسهیل ارتباط میان جزایر و سرزمین اصلی، افزایش تعاملات اقتصادی، رونق گردشگری و کاهش بخشی از محدودیتهای پیش روی ساکنان مناطق آزاد، از مهمترین پیامدهای آن خواهد بود.
تحقق یافتن یک مطالبه اجتماعی که عموم مردم این دو منطقه آزاد کیش و قشم از آن محروم بودند و به مرحله اجرایی رسیدن این طرح بزرگ آن هم در شرایط کنونی نوید بخش گام های موثر در راستای مسوولیت های اجتماعی می باشد و پاسخگویی به خواسته های به حق مردم خونگرم این دو جزایر قشم و کیش است.
هرچند که این مطالبه به حق مردمی بارها در رویدادهای متعدد از سوی دولتهای مختلف بیان و پیگیری شده بود که خوشبختانه این موضوع با حضور مسئولان استان و نمایندگان مجلس به طور جد در دستور کار قرار گرفت تا شاهد اعلام رسمی اجرای آن باشیم و به طور حتم؛ مردم دیگر دغدغه گذشته را نخواهند داشت.
به گفته مسوولان؛ فقط خودروهای پلاک منطقه آزاد از مدل ۲۰۱۱ به بالا یعنی با ۱۵ سال عمر میتوانند در سطح حوزه استحفاظی استان تردد کنند و پلاکهای قدیم و گذر موقت امکان تردد آزاد ندارند.
گفتنی است در این مراسم استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تأمین استان و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.
