روابط عمومی چهل مدیریتی

روابط عمومی که غالبا همه مدعی این حوزه هستند و چنین تصوری را از خود دارند که باید نظر شخصی خود را پیاده سازی کنند، متاسفانه برخی افراد بدون هیچ دانش و رویکرد تخصصی با ورود به این حوزه حتی دست به ساختار شکنی در چارت اداری نیز می زنند و ساز و کاری را تعریف می کنند که به صورت سلیقه ای و باب میل شخصیشان باشد.

به گزارش رویکرد هفته کیش، امروزه شاکله اصلی روابط عمومی یعنی مجموعه ای از “ارتباطات، رسانه، تبلیغات، افکار سنجی، برنامه ریزی؛ غیره و غیره” همه دست خوش تغییر و سیطره عدم دانش بر حوزه فعالیت های مختلف برخی از روابط عمومی ها شده است.

روابط عمومی که پیشانی هر ارگان، نهاد و حتی از یک هلدینگ بزرگ تا یک کسب و کار کوچک گرفته نقش بسیار مهم و استراتژیکی را بر عهده دارند که با اعمال نظر افراد غیر متخصص به ویژه در حوزه رسانه خلاصه می شود آن هم اخبارهای هدفمندی که هر مخاطبی را دچار بی اعتمادی و محتوازدگی می کند و تکرار و مکررات را به دنبال دارد.

برخی مواقع این جایگاه مهم به بستری مناسب برای نیروهای ناکارآمد و بی کفایتی مبدل می شود که مشتاقانه حاضر هستند در روابط عمومی مشغول به کار شوند و جایی دیگر پذیرش نمی شوند و چنین نیز می شود.

همچنین  با کم رنگ شدن ماموریت های برخی از روابط عمومی ها باعث شده این حوزه ها درگیر فعالیت های روزمره شوند، در صورتی که ظرفیت های موجود با پویایی کامل می تواند یک مجموعه را به نحو شایسته و مطلوب به جامعه هدف معرفی کند و در راستای اهداف عالیه سازمانی نقش موثری ایفا کند.

اما تمرکز برخی افراد با نگاهی سود جویانه که به دنبال کاسبی هستند و در این حوزه کاملا نمایان می شود با ماموریت های تبیین شده همخوانی ندارد.

ایجاد انحصار در حوزه های مختلف فعالیتی روابط عمومی به ویژه برون سپاری یعنی عدم توزیع ناعادلانه حمایتی و کار میان فعالان رسانه ای و مستند سازان براین موضوع صحه گذاشته است.

همان بی رقابتی شدن کار که عدم تنوع محتواهای تولیدی را منجر خواهد شد که از ضریب تاثیر گذاری پایین تری نیز برخوردار می باشد و هر بیننده و مخاطبی را در چرایی این موضوع سردرگم می کند؛ در صورتی که پنجره شفافیت با گذشت چندین سال به عنوان طرح راهبردی رونمایی و اجرایی شده و گامی مهم در مسیر آشکار ساختن فعالیت ها می باشد اما عدم شفاف سازی و تبعیض در توزیع امکانات و حمایت های نا عادلانه ضمن کاهش کیفیت کار و تاثیر گذاری بر عدم رضایت و بی اعتمادی؛ نا رضایتی هایی را نیز به دنبال داشته است.

سامانه برخط جامع رسانه های کشور به عنوان یکی از سامانه های شاخص با رعایت امر مهم شفاف سازی در توزیع عادلانه حمایت های در نظر گرفته شده میان بیش از ۱۳ هزار رسانه مجوز دار فعال در سطح کشور ثابت کرده است هیچ اقدام مهمی در راستای عدم شفافیت آن هم حتی میان اندک فعالان رسانه ای و یا مستند سازانی که صادقانه و بی منت گام های موثری در راستای آگاهی بخشی به آحاد جامعه برمی دارند، نمی تواند موفق عمل کند،  چرا که شفافیت رمز موفق هر عملکردی می باشد.

چرا پس از گذشت سال های متمادی و حضور برخی از صاحب نظران مدعی در حوزه روابط عمومی که عملکرد منفعل و سلیقه ای دارند و دچار فعالیت های روزمرگی نیز شدند اقدامی صورت نمی پذیرد.

نادیده گرفتن هویت روابط عمومی و اعتقاد نداشتن به این حوزه یعنی دگردیسی در حوزه روابط عمومی و ارتباطات که منجربه تصویر سازی اشتباه از مجموعه ای که می تواند در مسیر تعالی اهداف هر مجموعه ای با بهره گیری از کادر سازی قوی و قدرتمند عمل کند منجر شود.

عملکرد مستقل لازمه داشتن تخصص و مهارت لازم و رویکردی واقع بینانه در حوزه فعالیتی می باشد در غیر این صورت باند و باند بازی راهی به پیش نخواهد برد.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rooykardkish.ir/?p=13139

رویکرد کیش

رویکرد کیش

رسانه مردمی رویکرد کیش با نگاهی عدالت محور در راستای تقویت و ارتقاء سطح سواد رسانه ای و تعامل دو سویه با ساکنان کیش حرکت می کند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: