به گزارش رویکرد کیش، نداشتن تمکن مالی وعدم اهلیت سنجی برخی از مجموعههای بخش خصوصی هنگام شرکت در مناقصه، مانند بیمه حافظ؛ معضلات و چالشهای زیادی را برای مردم خونگرم این منطقه؛ آن هم در چنین شرایط سخت اقتصادی ایجاد کرده است؛ در این میان نقد عملکرد بیمهها و رصد مداوم کیفیت خدماتدهی میتواند به بهبود وضعیت و ارتقای رضایتمندی بیمهگذاران کمک کند و تحقق این مهم مسلترم تمرکز بر نظارت ارائه خدمات شایسته به عموم مردم می باشد.
اهمیت ارائه خدمات به کیشوندان باید به دور از شعارزدگی و عملگرایانه باشد چرا که اعتماد جامعه و جلب رضایتمندی مردم از خدمات دریافتی در سطح جامعه؛ معیار سنجش عملکرد مسوولان میباشد.
بخش جالب ماجرا از این قرار است که با وجود نارضایتیهای شدید از نحوه عملکرد و ارائه خدمات از جمله عدم پاسخگویی شفاف به بیمهشدگان، شنیدها حاکی از آن است که بیمه حافظ باز هم درتلاش برای شرکت در مناقصه جدید می باشد.
شرکت بیمهایکه هرزمانی مراجعه میکنید با دربهای بسته آن مجموعه مواجه میشوید و در طول روز پس از چندین بار مراجعه وقتی به متولی مربوطه دسترسی پیدا میکنید و پیگیر مطالبات خود میشوید تنها بهانه اصلی عدم پرداخت مطالبات، نبود دستورات از تهران عنوان میشود.
آیا شرکتی که در مهمترین حوزه مسوولیتهای اجتماعی باید خدمات بیمهای ارائه دهد اهلیت سنجی نمیشود؟ چنین به نظر میرسد که در این زمینه هیچ اقدام موثری صورت نگرفته و این گونه هست که مردم نا خواسته دچار مشکلاتی می شوند که بسیار تاسف بار است.
با یک نظرسنجی ساده از بیمه شدگان و یا طرف های قرارداد متوجه خواهید شد که این بیمه عملکرد رضایتبخشی نداشته است.
نقد منصفانه و نظارت مستمر بر این وضعیت؛ اهمیت ارزیابی دقیق و کارشناسیشده شرکتها در مناقصات و قراردادهای بیمهای را برجسته میکند، تا از به وجود آمدن مشکلات مشابه در آینده جلوگیری شود.