به گزارش رویکرد کیش، وضعیت بلاتکلیفی بیمه کارکنان کیش آن هم با نزدیک شدن به پایان سال با تحمیل هزینه های اضافی، که به طور حتم در شرایط کنونی با “فشار مالی” منجربه کاهش اعتماد به سیستم ارائه خدمات درمانی می شود، نارضایتی بیمه شدگان تامین اجتماعی را نیز به دنبال داشته است.
بنابراین گزارش، کارکنان کیش و یا خانواده هایشان در شرایط های خاص که نیاز فوری به دریافت خدمات درمانی دارند و به مراکز درمانی مراجعه می کنند علاوه بر تحمل سختی شرایط بیماری، عدم دسترسی به خدمات بیمه ای و مباحث مالی و روانی نیز فشاری مضاعف بر شخص بیمه شده می باشد.
کارکنان که پیش از دریافت حقوق ماهیانه خود، حق بیمه و مالیات پرداخت میکنند، باید هزینه خدمات درمانی خود را هم نقدی بپردازند و سپس منتظر تعیین تکلیف بیمه و بازپرداخت آن بمانند در واقع ادامه این وضعیت کارایی و اعتبار این سیستم را زیر سؤال میبرد.
حل این مشکلات نیازمند همکاری و هماهنگی زود هنگام و همچنین افزایش شفافیت و اعتمادسازی، بهبود فرآیندهای اداری و مالی و تقویت زیرساختهای بیمهای و درمانی میتواند به رفع این مشکلات کمک کند و بهبود وضعیت کارکنان و خانوادههایشان را به همراه داشته باشد.