به گزارش رویکرد کیش، ندا قاسم نیا در یادداشتی با اشاره به برخی معابر جزیره کیش به ویژه بلوار ایران نوشت: سازه های فلزی خالی از محتواهای تبلیغاتی که فقط حس بی توجهی را به فضای شهری داده است نگاه هر شهروند و گردشگری را هنگام تردد در این شهر زیبا به خود جلب می کند؛ از سویی دیگر باید اذعان داشت که جای بسی خرسندی است هنگامی که به سمت شهرک صدف حرکت می کنیم،محتواهای تاثیر گذازی در خصوص نکات ایمنی هنگام رانندگی بر روی بیلبورد تبلیغاتی در قالب هشداری می بینیم که بیانگر توجه راهور گرامی به ارتقاء سطح سلامت شهروندان قانون مدار است.
آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید که چه اقدام موثری برای ساماندهی تبلیغات محیطی در جزیره ی کیش صورت گرفته است؟!
باید خاطر نشان کرد: کنسرتی که شاید ۳ ماه از زمان برگزاری آن گذشته باز هم ما شاهد بنر تبلیغاتی آن بر روی این بیلبوردها هستیم! آیا نباید رویکردی جدید در زمینه مشوق های تبلیغاتی جزیره زیبای کیش برای ارتقاء سطح خدمات تبلیغاتی در نظر گرفته شود ؟!
به طور حتم می دانیم که بیلبوردها به عنوان سازه های نصب شده در برخی معابر شهری با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به آحاد جامعه تاثیر بسزایی دارند اما از سوی دیگر زمان آن نرسیده است که با توجه به هوشمند سازی شهری جزیره کیش، این بیلبوردهای سنتی جای خود را به بیلبوردهای دیجیتال دهند.
آیا این بیلبوردها از هدف گذاری درستی برای توجه به مزایای اقتصادی و درآمدزایی در سطح جزیره بهره می برند؟! می توان به این موضوع از نگاه یک چالش برای برنامه ریزان شهری و سیاست گذاران فعال این فضای اقتصادی نام برد.
امید که این یادداشت موجب نظارت فراگیر و کاوش در جایگزین های تبلیغاتی خلاقانه در سطح جزیره کیش شود و در عین حال در به حداقل رساندن اثرات منفی آن در فضای هوشمند و دیجیتال شهری کیش موثر واقع شود.