به گزارش رویکرد کیش به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، توقف چندین ساله واردات خودرو خارجی به جزیره کیش از یک طرف و هزینه های بسیار بالای ماندگاری خودروی داخلی و جریمه های کلان این خودروها توسط سازمان منطقه آزاد کیش از سوی دیگر سبب شده بود تا خودروهای موجود جزیره به شدت فرسوده شود و این اتفاقات تلخ هزینههای گزافی را به کیشوندان و فعالین اقتصادی کیش تحمیل نموده است.
هرچند که طی چند ماه اخیرتعداد بسیار زیادی خودروی تویوتا هایس از نوع ون و تویوتای کرولا و کمری و دیگر خودروها طی چند ماه اخیر وارد جزیره کیش شده و با مشکلات بسیار فراوان و در تعداد بسیار کم برخی از آنها پلاک شده است ، اما بررسی های میدانی و موجود در جزیره کیش نشان میدهد با اینکه روند ورود خودروهای وارداتی به جزیره بهطور متناوب ادامه داشته ، اما موضوع چالشبرانگیز آن این است که متناسب با خودروهایی که وارد کیش میشوند تقاضاهای چشمگیری برای خرید این خودروها وجود ندارد و اکثر قریب به اتفاق این خودروهای وارداتی جلوی بسیاری از نمایشگاههای اتومبیل به تعداد زیاد پارک شده و خریداری برای آنها وجود ندارد و با استقبال کم فروغ ساکنین مواجه شده اند به طوریکه در مقطعی برخی از واردکنندگان و نمایشگاههای اتومبیل روی به تبلیغات محیطی برای فروش این خودروها آورده که باز هم تاثیر مثبتی بر روی خریداران این خودروها نداشته است ، هرچند که این به معنای آن نیست که خودروهای وارداتی ارزشمند نیستند بلکه بهنظر میرسد کیشوندان باتوجه به شرایط بد اقتصادی طی چند سال اخیر ، قدرت خرید این خودروها را با قیمت گذاری فعلی ندارند.
بسیاری از کیشوندان و فعالین اقتصادی کیش معتقدند که قیمت خودروهای خارجی در جزیره کیش گاها ۲ تا ۳ برابر خرید خودرو از کشورهای مبدا بخصوص امارات متحده عربی می باشد که با توجه به واردات محدودی که طی چند وقت اخیر انجام شد، خودروهای وارداتی دارای قیمتهای فضایی بوده که نزدیک به سه برابر قیمت واقعیشان قیمت گذاری شده اند که اگر سیاستها به سمت واردات بیشتر برود و با استقبال خریداران مواجه شود تنها راه کاهش قیمت این خودروها می باشد ، در غیراین صورت قیمتها به شدت افزایشی است و واسطهها از آن استفاده میکنند.