به گزارش رویکرد کیش، با تغییر و تحولات خواسته و ناخواسته مدیریتی در سطح جزیره کیش تاکنون هیچ گونه توضیح و پاسخ منطقی به این سئوال داده نشده است؛ این پلها علاوه بر این که می تواند محل امن و مورد اطمینانی برای عبور از آنها برای اقشار مختلف رهگذران باشد حتی می تواند به نماد زیبای شهری رخ نماتیی کنند؛ حتی با تابلو ها و بنرهای تبلیغاتی و چراغانی منبع درآمدی باشد.
به گفته کارشناسان بدون تردید احداث پلهای مکانیزه عابر پیاده در اتوبان ها و خیابانهای اصلی دو طرفه در شهرها بیشتر در نقاط پر خطر نصب شده و میشوند آن هم در راستای کاهش و پیشگیری از خطرات و حوادث احتمالی عبور از خیابان هایی که تردد انواع خودرو ها به صورت شبانه و روزی است توصیه شده که شهروندان از این پلها استفاده کنند.
در همین رابطه برخی از ساکنان و به ویژه سالمندان و حتی معلولان از این که این چهار پل مکانیزه و مدرن مورد استفاده قرار نمی گیرند و بلاتکلیف رها شده اند خواستار راه اندازی آنها هستند.
بسیاری از کیشوندان نیز که مدت زمان کوتاهی است ساکن جزیره شدند و نمیتوانند در مناطق سفین قدیم و جدید، میدان المپیک، بازار خدماتی هرمز و حوالی ششصد دستگاه از پل هوایی استفاده کنند به شدت ناراضی و گلایهمند هستند.
جا دارد مسئولان مرتبط و دست اندرکاران زیبا سازی شهری جزیره نخست از این چهار پل نهایت بهره برداری منطقی و اصولی را اجرا و انجام بدهند و با اندیشه و تدابیر سازنده در جهت رفاه، آسایش و امنیت ساکنان در کوتاه مدت به رها شدن و بلاتکلیفی این پل ها یک بار برای همیشه پایان داده شود.
نویسنده: فریدون پری نژاد