به گزارش رویکرد کیش،بهرهگیری از ظرفیت مشاوران مجـرب و کاردان که البته ناآگـاه به موضوعـات درون سازمــانی هستند؛به علتعدم شناختکافی از مجموعهها و از سوی دیگر یکپارچهنبودن درون سازمانی نسبت به سیاستگذاریها در این حوزه به مرحله اجرا درمیآید که این مهم خود پس ازمدتی به عنوان اهرمی برای متوقف ساختن این طرح ارزشمند عمل میکند.
بی تردید عدم آشنایی کافی مشاوران با موضوعات و نیازهای درونسازمانی منجر به طراحی و پیادهسازی نا کارآمد اصلاحات میشود؛ بنابراین اصلاحات باید تمامحوزههای عملکردیسازمان را در بر بگیرد تا نتیجه مورد انتظار حاصل شود.
عملکرد موفق در اصلاح فرایندهای اداری تمرکز بر تمام حوزهها، تقویت زیرساختهای نرم افزاری و سختافزاری و به ویژهرفع مشکلات سامانههـای فعالی که حتی کاربران متقاضی برای دریافت مجوز با مشکلاتعدیدهای در بارگذاری مدارک خود با آن مواجه هستند، میباشد.
از این رو بر طرف کردن ابتداییترین مشکلات در حوزه ارائه خدمات؛ نخستین گام موثر برای اجرایی شدن فرایندهای اداری است که به طور حتم بر بهبود بخشیدن به کارایی سازمان منتج خواهد شد.
بهطور حتم تشکیل کــارگروه درون سازمانی یکی از اقدامــات مهم و راهبردی برای اجرایی شدن اصلاح اثربخش فرایندهای اداریاست.
ایجادتیمهایی از تمام واحدهایاداری و عملیاتی با دانشمختلف برای همافزایی و همکاریدرون سازمانی میتواند در شناخت دقیق نیازها و چالشهای داخلی سازمان موثر واقع شود.
اصلاح فرایندهای اداری یک اقدامراهبردی است که نیازمند برنامهریزی دقیق، توجه به جزئیات،شناختنیازهای داخلی و ارتقای زیرساختهای فناورانه میباشد.
با تمرکز بر این عوامل و همکاری موثر میان بخشهای مختلف سازمانی، میتوان به بهبود کارایی فرایندها و افزایش رضایت مردم دست یافت.