به گزارش رویکرد کیش، با توجه به ضرورت نوسازی و ترمیم آسفالت برخی معابر کیش، شرکت عمران، آب و خدمات در ماه های پایانی سال گذشته به منظور اجرای لایه محافظتی میکروسرفیسر و روکش آسفالت، عملیات درز گیری معابر اصلی جزیره کیش را که پیش نیاز اجرای لایه های جدید است در سطح وسیعی اجرا کرد.
همچنین به دلیل ملاحظات زیست محیطی و کاهش هزینه های اجرا، تلاش نمود از تخریب آسفالت های قدیمی و تولید نخاله های آسفالتی اجتناب نماید که جای قدردانی دارد.
اما نکته مهم که نباید از نظر دور داشت و بدان باید توجه ویژه کرد؛ این مهم است که جزیره کیش دارای در حدود ۵ ونیم میلیون مترمربع سطح آسفالت است و با توجه به عمر مفید برای این روکش، هر ساله حدود ۳۵۰ هزار متر مربع از این سطوح باید مورد بهسازی، ترمیم یا روکش مجدد آسفالت قرار گیرد که این رقم به گفته محسن نظرپور مدیرعامل سابق شرکت عمران، آب و خدمات کیش در سال گذشته ۸۵ هزار مترمربع بوده است.
مقایسه ساده این دو آمار نشان می دهد که وضعیت جزیره کیش سال به سال بدتر خواهد شد و با توجه به مغفول ماندن این موضوع طی سالهای گذشته، لازم است جهت دستیابی به وضعیت مطلوب در انجام عملیات بهسازی، ترمیم یا روکش آسفالت، شرکت عمران، آب و خدمات کیش توجه جدی به این مهم داشته باشد.
همچنین جا دارد شرکت عمران، آب وخدمات منطقه آزاد کیش بر اساس برداشت میدانی و با تدوین فهرستی از خیابان ها، معابر وکوچه ها و اولویت بندی معابر براساس وضعیت موجود هر منطقه، عملیات اجرای آسفالت، ترمیم و بهسازی را در دستور کار قرار دهد و با استفاده از مصالح با کیفیت و روش های جدید برای رفع مشکلات معابر کیش تلاش مضاعف نماید.
تاکید بر “اولویت بندی” یکی دیگر از مطالبات کیشوندان است که این را نباید از نظر دور داشت که با توجه به تردد بسیار بالا در خیابان های اصلی شهر، این خیابان ها باید در مقایسه با خیابان ها و معابر فرعی در اولویت اجرای آسفالت قرار بگیرد.
همگان آگاه هستند که وضعیت خیابانهای شهری یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخصهای رضایتمندی مردم محسوب میشود از اینرو جا دارد به منظور جلوگیری از تخریب سالانه آسفالت کیش و رفاه کیشوندان و گردشگران بهسازی، ترمیم یا روکش مجدد آسفالت به سرعت عملیاتی شود.
نویسنده: کیوان امیری