به گزارش رویکرد کیش، عزت اله محمدی با بیان این که معابر اصلی بندرتجاری کیش محل ایستایی و تردد ماشین آلات سنگین برای جابجایی بار میباشد، اظهار داشت: پس از فعالیت دستگاه WR و با استفاده از سیمان در تثبیت این معابر؛ واحد فنی و مهندسی شرکت نسبت به آسفالت ۲۸هزار متربع در منطقه یاد شده اقدام کرده است.
محمدی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: به منظور ارتقاء سطح مقاومت فشاری آسفالت با عملیات تثبیت برای تردد و ایستایی ماشین آلات سنگین؛ اقدامات موثری در حوزه بندری انجام شده است.
به گفته محمدی: بازوی شرقی و غربی بندر تجاری کیش و معابر فرعی که سولههایی با کاربری ابنار فعالیت می کنند در طرح سال آینده پیش بینی شده است.
گفتی است: جزیره کیش به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور به سبب موقعیت جغرافیایی و زیر ساختهای مــوجود و در حال توسعه، میتواند به عنوان بندر واسطه ایفاگر نقش مهمی در ترانزیت کالا و مسافر در منطقه باشد.
وجود حدود ۵۸۰۰ کیـلومتر خط ساحلی و همجواری با خلیج فارس، دریای عمان و دریای خــزر از دو منظر داخلی و بین الـمللی مزیتهای بسیاری برای کشورمان به هـمراه دارد و می تواند نقطه اتکایی برای اقتدار سیاسی، اقتصادی و نظانی ایران باشد.
با هدف تبدیل این منطقه آزاد به بندر واسطه و ارائه کننده خدمات پشتیبانی به بنادر داخلی و بنادر کشورهای اطراف، طرح توسعه بندر کیش با تدبیر و تخصص تیمهای کارشناسی در دست طراحی و اجرا است و دستیابی به توسعه و درآمد پایدار از این مزیت ارزشمند خدادادی، هدف گذاری ما در شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش است.