به گزارش رویکردهفتهکیش، براساس اعلام مدیریت تلهکیش، وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات مرجع اصلی بررسی و رسیدگی به شکایات کاربران از شرکتهای ارائهدهنده خدمات ارتباطی است؛ چرا که این شرکتها مجوز فعالیت خود را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، زیرمجموعه این وزارتخانه، دریافت میکنند.
محمد عزیزی، رییس اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش، با اشاره به آغاز ساخت شش سایت جدید برای تجمیع پوشش تلفن همراه در جزیره، تصریح کرد: توسعه زیرساختهای ارتباطی با هدف تأمین نیازهای ارتباطی کیشوندان و گردشگران در دستورکار سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد. همچنین، پیگیری درخواستهای مردمی از طریق اپراتورهای فعال و نهادهای قانونی همچون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات انجام میشود.
وی خاطرنشان کرد کاربران برای ثبت درخواست بررسی مشکلات ارتباطی خود میتوانند از روشهای زیر استفاده کنند:
همراه اول: شمارهگیری ۹۹۹۰ از خطوط همراه اول و ۰۹۱۲۹۹۹۹۰ از سایر خطوط
ایرانسل: تماس با ۷۰۰ از خطوط ایرانسل و ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ از خطوط دیگر
رایتل: شمارهگیری ۲۰۰ از خطوط رایتل و ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ از سایر خطوط
تلهکیش: تماس با شماره ۰۷۶۴۴۱۱ یا مراجعه به سامانه گفتوگوی آنلاین support.telekish.ir
عزیزی تأکید کرد: پس از ثبت درخواست و دریافت کد پیگیری، اپراتورها موظفاند نسبت به بررسی موضوع و ارائه پاسخ مناسب اقدام نمایند. در صورت عدم حصول نتیجه، کاربران میتوانند موضوع را از طریق سامانه جامع ارتباط مردمی وزارت ارتباطات به نشانی www.195.ir یا تماس با شماره ۱۹۵ پیگیری کنند.
به گفته وی، این ساز و کار برای تسهیل ارتباط میان کاربران و نهادهای خدماتدهنده و نیز بهبود کیفیت شبکههای ارتباطی جزیره در نظر گرفته شده است.