به گزارش رویکرد کیش، پرداخت وجه نقدی جهت دریافت خدمات درمانی برای کارکنانی که بیمه تامین اجتماعی هستند نارضایتیهای این قشر از جامعه را به شدت افزایش داده واین مسئله باعث افزایش چالشهای زیادی برای کارکنان شاغل در جزیره کیش شده است.
به طوری که فرد بیمه شده با پرداخت هزینه درمان و با در دست داشتن فاکتور باید منتظر بماند تا هر زمانی که بیمه طرف قرارداد مشخص شد فاکتور را ارائه وجه پرداختی خود را دریافت کند در واقع جزیره ای که به عنوان پایلوتی برای اجرای طرح های مختلف در سطح کشور پیشگام بوده و هست چطور می توان چنین شرایط موجود را با شعارهای بزرگی که همیشه سر می دهد متصور شد.
امروزه در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی که در سطح جامعه شاهد آن هستیم دریافت حقوق به ریال و پرداخت هزینهها به دلار، مشکلات مالیکارکنان را افزایش داده است؛ علاوه بر این که قبل ازدریافت حقوق؛ مالیات از فیش حقوقیکسرمیشود حتی برای هرخریدی دوباره باید مالیات برارزش افزوده نیز پرداخت شود درچنین شرایطی؛ بلاتکلیفی بیمه کارکنان نیز مشکل جدیدی بر مشکلات مردم افزوده است.
در شرایط کنونیکه طرف قرارداد مشخص نشده است بایدسیستم تدابیری اتخاذ کند که کارکنان نیازی به پرداخت نقدی برای دریافت خدمات درمانی خارج از بیمارستان نداشته باشند.در واقع بی توجهی برخی از مسوولان مربوطه در زمینه بهبود ارائه خدمات رفاهی و درمانی در حوزه کارکنان؛ نا خواسته چالشهای متعددی را در حوزه نیروهای انسانی به دنبال داشته است.
کارکنانی که به خاطر سهل انگاری برخی از مسوولان باعث شده درروزهای پایانی سال بدون پرداخت وجه نقدی از بیمه خود در حوزه های خدمات درمانی بهره مند نشوند؛ در صورتیکه اگر قراردادهای پایدار با بیمه خدماتدرمانی واستفاده ازکارتهای بیمه الکترونیکی محقق میشد امروز شاهد چنین مشکلاتی نبودیم.
همچنین ارزیابی مجدد تعهدات بیمههای طرف قرارداد وهماهنگی بیشتر با آنها برای تضمین ارائه خدمات مطلوب به بیمهشدگان ضروریاست. مسئولان باید با شرکتهای بیمه مذاکره کرده و قراردادهای جدید وکارآمدتری منعقد کنند.