ارائه خدمات بیمه‌ای در کیش؛ انتظاری منطقی با چالشی پایدار

مشکلات ناشی از عدم پایبندی بیمه حافظ به تعهدات خود در مقابل برخی از کارکنان جزیره کیش تمامی ندارد و اعلام دیرهنگام "صندوق رفاه کیش" نیز در خصوص عدم پرداخت تعدادی از فاکتورهای خدمات درمانی که چندین ماه از پذیرش آن گذشته و هم اکنون به کارکنان عودت داده می شود باعث ایجاد تنش و چالش های متعدد فکری و روانی در پرسنل شده و مسوولی هم پاسخگوی نیست.

به گزارش رویکرد کیش به نقل از تابناک، با گذشت نزدیک به یک سال همچنان برخی از کارکنان شاغل در جزیره کیش با چالش های ناشی از عدم پایبندی بیمه حافظ به تعهدات خود مواجه هستند و در این میان؛ اعلام دیر هنگام صندوق رفاه”شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش” آن هم با گذشت چندین ماه در خصوص عدم پرداخت فاکتورهای خدمات درمانی خارج از تعهدات بیمه حافظ، بر سردرگمی پرسنل خدوم و زحمتکش این منطقه افزوده است.

متاسفانه پس از گذشت چندین ماه از پذیرش فاکتورهای خدمات درمانی که به صورت نقدی همچون حق بیمه توسط کارکنان پرداخت شده؛ توسط صندوق رفاه عودت داده می شود. در چنین شرایطی چگونه می توان انتظار داشت که بیمه حافظ به تعهدات خود عمل کند و با شرایط موجود، پرداخت مطالبات کارکنان از بیمه حافظ دور از ذهن به نظر می رسد.

این وضعیت تاسف بار، شان و جایگاه کارکنان پر تلاش جزیره را در تامین حق قانونی همچون بیمه درمانی خدشه دار کرده است. هر چند که مشابه این نا عدالتی در توزیع نا عادلانه تسهیلات به کارکنان نیز از سالیان گذشته در بدنه هر مجموعه تجربه شده و کارکنان درد آشنا؛ راهی جز صبر پیشه کردن و سکوت اجباری چاره دیگری ندارند و باید شرایط پیش آمده را تحمل کنند.

گزارشگر رویکرد کیش نیز در ادامه می افزاید: هر مطالبه به حقی می تواند چالش های متعددی را برای فرد مطالبه گر به دنبال داشته باشد و چنین عنوان می کند که این اتفاق “آیه ۲ سوره صف”  یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ (اى کسانى که ایمان آورده‌اید! چرا سخنى مى‌گویید که عمل نمى‌کنید؟!) را در ذهن هر مخاطبی متبادر می سازد.

بسیار جای تامل دارد وقتی که حق بیمه پیش از پرداخت حقوق از فیش کارکنان کسر می شود باید وضعیت ناشی از عدم تعهد بیمه حافظ که تنش زا نیز می باشد تحمل کنند. آیا وجود تصویر واقع بینانه نسبت به سرمایه های فکری که تحول و پیشرفت هر منطقه ای در گرو نیروهای توانمند و با تجربه است، شایسته چنین برخوردی هستند؟

در گزارشی که چهارم اسفند ۱۴۰۳ مطلبی در خصوص اهلیت سنجی برخی از مجموعه‌های بخش خصوصی هنگام  شرکت در مناقصه، مانند بیمه حافظ؛ که باید در دستور کار متولی آن قرار می گرفت، منتشر شده بود.

توجه به این امر مهم باعث می شد تا امروز شاهد مشکلات پیش آمده برای برخی از بیمه شدگان نباشیم؛ ولی متاسفانه این اتفاق معضلات و چالش‌های زیادی را برای مردم خونگرم این منطقه؛ آن هم در چنین شرایط سخت اقتصادی ایجاد کرده است؛ چه تصویری به جز ترک فعل را می توان برای این اتفاق متصور شد.

آیا شرکتی که در مهمترین حوزه مسوولیت‌های اجتماعی باید خدمات بیمه‌ای ارائه دهد اهلیت سنجی نمی‌شود؟ چنین به نظر می‌رسد که در این زمینه هیچ اقدام موثری صورت نگرفته و این گونه هست که مردم نا خواسته دچار مشکلاتی می شوند که بسیار ناراحت کننده است.

در این میان نقد عملکرد بیمه‌ها و رصد مداوم کیفیت خدمات‌دهی می‌تواند به بهبود وضعیت و ارتقای رضایتمندی بیمه‌گذاران کمک کند و تحقق این مهم مسلترم تمرکز بر نظارت ارائه خدمات شایسته به عموم مردم می باشد.

با یک نظرسنجی ساده از بیمه شدگان و یا طرف های قرارداد متوجه خواهید شد که این بیمه عملکرد رضایتبخشی نداشته است.

به تعدادی از پیام های مردمی در این خصوص گوش فرا دهید.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rooykardkish.ir/?p=14563

رویکرد کیش

رویکرد کیش

رسانه مردمی رویکرد کیش با نگاهی عدالت محور در راستای تقویت و ارتقاء سطح سواد رسانه ای و تعامل دو سویه با ساکنان کیش حرکت می کند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: