بهگزارش رویـکرد کیش، فتاحی با بیـان این که ارتقاء و بهبود عملکرد روابــطعمومیها درحوزه تبـلیغات و اطلاعرسانی با تمرکز بر منافع سازمـانی،نیازمند تخصصیسازی اینحوزه دارد،اظهار داشت:رویـکرد حرفهای روابط عمومی به عنـوان ابزار مفهومی برای تحلیل و پردازشصحیح دادهها است.
به گفته فتاحی:در دنیای امروز که اطلاعــات فراوان و احتمال وجود اطلاعــات گمراه کننده رو به افزایش است، داشتن دانش تئوریک قوی به آحادجامعه کمک میکند تا صحت وسقم اطلاعات را تشخیصدهند.
وی، ارتقاء سطح آگاهی و دانش را تنها راه نجات از قربانی شدن در جریان گسترده اطلاعات و ارتباطات دانست و افزایش آگاهی و داشتن دانش تئوریک را مهم ارزیابیکرد. به بیاندیگر، عاقل بودن و دست یابی به تصمیماتصحیح، نتیجه آگاهی و داشتن پشتوانه نظری قوی میباشد.
مدیر گروه رشته روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش در ادامه تصریح کرد: کنش و واکنش روابط عمومی ها باید در راستای تامین منافع سازمانی باشد و سیاستهای رسانهای در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی به گونهای تبیین شود که اطلاعات به درستی و بدون آلوده شدن به مفاهیم گمراه کننده به آگاهی مخاطب خود رسانده شود.
دکتر حسن فتاحی، اطلاع رسانی شفاف و موثر را یکی از مولفههای مهم در حوزه روابط عمومیها برشمرد و گفت:اطلاعرسانی باید به گونهای انجام شود که مخاطب را آگاهتر سازد، نه اینکه پوپولیستی یا عوامفریبانه باشد. احترام به دانایی مخاطب وارائه اطلاعات شفاف از اصول اساسی روابط عمومی است.
فتاحی، پژوهش و مخاطبشناسی را یکی از ویژگیهای ارزشمند یک روابط عمومی موفق عنوان کرد و افزود: پردازش اطلاعات و تفسیر اطلاعات باید مبتنی بر شناختدقیق از مخاطب باشد،زیرا تنوع مخاطبان در سطوح مختلف وجود دارد و هرگروه نیازمند رویکرد خاصخود است تا شاهد تاثیرگذاری شیوه اطلاع رسانی صحیح باشیم. بنابراین، پشتوانه تئوریک باید شامل مخاطبشناسی نیز باشد.
به گفته فتاحی: برای این که روابط عمومی مفهوم واقعی و کاربردی در سازمانها پیدا کند، نیازمند کارشناسان متخصص این حوزه است که باید در دانشگاهها و مراکز آموزشی پرورش یابند؛ باید تخصص روابط عمومی در بدنه اجرایی کشور پذیرفته شود، روابط عمومی باید به عنوان یک علم در عرصه مدیریت سازمانها نقش آفرینی کند.
وی، خاطر نشان کرد:روابط عمومیها باید بر اساس پژوهش و ساختار کارشناسی عملکنند و از افراد متخصص حوزه ارتباطات بهره ببرند. این رویکرد باعث میشود که اقدامات روابط عمومی اصولی و علمی باشد و نقش مؤثری در ارتقاء سازمانها ایفا کند.